نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1584
-
الف
+

استقبال بالای مهاجران افغانستانی مقیم کاشان از مسابقات قرآن کریم

یک مقام مسئول ایرانی از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه مهاجران افغانستانی در کاشان خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، «مسلم محمودزاده» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با حضور در جمع خبرنگاران  با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه مهاجران افغانستانی در کاشان اظهار داشت: این مسابقات به صورت محدود و در سطح شهرستان و مخصوص مهاجران افغانستانی مقیم در کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهاجران افغانستانی در روزهای نهم و دهم ماه جدی «دی» در این مسابقات به رقابت می‌پردازند، ابراز داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه تشویق و ترویج معارف قرآنی در بین مهاجران افغانستانی است.

وی استقبال خوب مهاجران افغانستانی از این مسابقات را یک اتفاق خوب و مثبت و قابل تحسین قلمداد کرد و گفت:شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ ۵و۱۰و۲۰و کل قرآن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

محمودزاده با اشاره به اینکه این رقابت‌ها با شرکت ۲۰۰ نفر از مهاجران افغانستانی برگزار می‌شود، افزود: برای این مسابقات که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود ۶ استاد قرآنی به داوری شرکت کنندگان می پردازند. 

گفتنی است طی سال های اخیر مهاجران افغانستان مقیم ایران فعالیت های چشمگیری در مسابقات قرآن کریم داشته اند.

در سی وهفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که به دلیل شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد، سه قاری و حافظ برجسته افغانستانی در جمع برگزیدگان این دوره از مسابقات حضور داشتند و هر سه توانستند مقام دوم را در رشته های قرائت و حفظ به دست آوردند.

نظر شما
ارسال نظر